Kamis, 12 April 2012

Novel : Hana Syafika ( Part 6 )

Bab 6
  “Hey!Siapa pula yang ganggu hidup aku ni?”Aku mengeluh.Lantas ku ambil telefon bimbitku dan menjawab ala kadar.
  “Hello!”
  “Hello,cik Hana Syafika!!Masih tidurke?Woi!Bangunlah!Macam mana lah budak ni nak kerja kalau perangai dia macam ni!Tak berubah-ubah,”Raihanah mengeluh di hujung talian.
  “Ana!!Menganggu hidup aku yang amanlah kau ni!”aku mengeluh sendiri.Pasti selepas ini aku dah tidak boleh tidur.
  “Okay,kalau kau tak nak kerja!”
 “Okey!Okey!Aku bangun!Aku bangun!Kerja apa?!Aku dah excited sangat dah ni”
  “Ermm..Kerja apa ye…”Raihanah ni!Aku cepuk kang!Selalu buat macam ni!Buat aku tertanya-tanya!Geramnye!!
  “PA!”kata Raihanah sepatah.
  “PA!!!PERSONAL ASISSTANT!!Kau giler ke?”naik semput aku dengar perkataan PA.
  Yup!Why?”tanya Raihanah.
  “Di mana?”tanya aku dua patah.
  “Di tempat kerja aku!”
  “Hah!Bestlah kalau macam tu!Aku nak lah!”kata aku.
  “Bagus.Nanti aku call balik,”
  ‘Klik!’
  Eh!Dah tutup!Tak patut betul!Kurang asam kau Raihanah!Dahlah ganggu tidur aku!Lebih baik aku bangun!Mandi!Boleh masak ayam kicap yang aku idam!Ermm..Slrp!
*_*
  “Bos!Saya dah ada orang yang akan menjadi setiausaha,bos.Dia pun sudah setuju untuk menjadi setiausaha bos,”kata Raihanah.
  Please knock the door first,Raihanah!”Adam berkata penuh geram.
  Ops,sorry bos!Saya excited sangat ni!”Raihanah berkata penuh girang.
  But,still!Kamu masih kena ketuk pintu dahulu Raihanah!”tegur Adam.
  “Yalah!Apa dia Raihanah?!”dingin suara Adam.
  “Saya dah jumpa orang yang akan jadi setiausaha bos,”kata Raihana satu nafas.
  “Siapa?”
  “Hana Syafika binti Ismail!Kelulusan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang perniagaan,”jawab Raihanah.
  “Bagus,tapi macam mana kamu boleh cari orang dalam masa yang sangat pantas macam ni?Kamu buat macam mana,”Adam memandang Raihanah dengan pandangan yang berbaur curiga.
  “Err..Bos..Sebenarnya dia kawan saya,”akui Raihanah jujur.
  “Tak apalah..Kawan pun kawanlah..Janji dah ada pengganti,”kata Adam.
  “Saya keluar dulu ya bos,”Raihanah meminta diri untuk keluar.
  “Baik,”
*_*
  “Walid!!!!!”aku turun dari tangga lalu mendapatkan walid.
  “Erm..Kanak-kanak ribena dah turun dah!!”perli Hafiz.Aku menjelirkan lidah ke arahnya.
  “Haha..Kenapa Ika?Ada something yang walid tak tahu ke?”tanya walid sambil memandang ke arah aku.
  “Dia dapat kerja lah walid,”Hanif menyelit di antara perbualan walid dan aku.Eh mana dia tahu aku dah dapat kerja.Jangan kata dia mengintip aku.
  “Hanif!!!!Kurang asam kau!!!”aku mengetap bibir lalu mengejar Hanif.
  “Hanif!Ika!Jangan lari!”marah umi.Namun aku tidak pedulikan kata-kata umi.Aku terus berlalu.
  Hanif terus berlari.Aku nak ke mana ni!Hah!Luar rumah!First kita kena dapatkan kunci kereta.Kunci kereta dalam bilik.Go!Hanif!Caiyo!
  Eh!Kenapa mamat ni masuk dalam bilik dia!Ish!Whateverlah.Jangan dia kunci sudah.
  Pap!
  Adoi!Terhantuk pintulah pula!Kurang asam kau Hanif.
  Huh!Huh!Penat!Nasiblah otak Hanif yang clever ni berjalan.Hanif berjalan ke arah piano miliknya.Dia duduk lalu memainkan piano miliknya.
  Berkumandang di biliknya lagu Auntumn In My Heart –Prayer.Nyanyian yang syahdu itu menyentap hati aku.Aku duduk kesedihan.Keluarga aku mempunyai kacukan Jepun dan Korea yang menyebabkan kami berempat fasih berbahasa Jepun ataupun Korea.
  Kesian Hanif.Adakah hatinya terluka?Siapakah yang melukakan hati abangku?Dia pasti akan mendapat balasannya.
  Nanti aku cuba risiklah.


Hana Syafika

^_^    Enjoy Your Reading…

Ditulis oleh:

Hana Syafika (HS) – Aliaa Yasmin Noor Manshah

(ALIAA YASMIN BINTI NOOR MANSHAH)